مقارن با تأسیس شورا چهار کمیته تخصصی شامل 1) فراهمآوری و مدیریت مجموعه 2) سازماندهی و پردازش اطلاعات 3) حفاظت و نگهداری 4) ارائه خدمات و استفاده از اطلاعات و دانش تشکیل می شود.
شورا میتواند بر حسب ضرورت ایجاد کمیتههای تخصصی جدید را بررسی و مصوب کند.
کمیتههای تخصصی متشکل از رئیس ، دبیر و هماهنگ کننده رسانهای، اعضای اصلی و اعضای داوطلب است که رئیس کمیته در اولین جلسه از میان اعضای اصلی و داوطلب پیشنهاد می شود و به تایید رئیس شورا یا نایب رئیس می رسد.
دبیر کمیته تخصصی موظف به ارائه برنامه عملیاتی و گزارش پیشرفت آن به شوراست.