تفاوت میان نسخه‌های «آذر»

از دانشنامه الکترونیکی زنان
پرش به ناوبری پرش به جستجو
سطر ۴: سطر ۴:
آذر از زنان هنرمند،  چهره پرداز و نقاش قرن دوازده هجری قمری بود. تنها اثر به جای مانده از وی قلمدان مصوری است که تصویر حضرت عیسی (ع) و عده ای زن و مرد در حالت احترام در برابر ایشان در آن نقش بسته است. از گوشه راست قلمدان، نور روشن و خیره‌کننده‌ای که در ضمیر نقّاش، هاله‌ای از نور ایزدی بوده به چهره مؤمنین تابیده و مجلس را روحانی‌تر نموده است.
آذر از زنان هنرمند،  چهره پرداز و نقاش قرن دوازده هجری قمری بود. تنها اثر به جای مانده از وی قلمدان مصوری است که تصویر حضرت عیسی (ع) و عده ای زن و مرد در حالت احترام در برابر ایشان در آن نقش بسته است. از گوشه راست قلمدان، نور روشن و خیره‌کننده‌ای که در ضمیر نقّاش، هاله‌ای از نور ایزدی بوده به چهره مؤمنین تابیده و مجلس را روحانی‌تر نموده است.


=== فهرست منابع ===
===فهرست منابع===
<references />رجبی، محمد حسن (1374). '''مشاهیر زنان ایرانی و پارسی گوی.''' تهران: سروش.
<references />رجبی، محمد حسن (1374). '''مشاهیر زنان ایرانی و پارسی گوی.''' تهران: سروش.


سطر ۱۰: سطر ۱۰:


کریم زادة تبریزی، محمد علی (1369). '''احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی.''' لندن: ساتراپ.
کریم زادة تبریزی، محمد علی (1369). '''احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی.''' لندن: ساتراپ.
[[رده:زنان هنرمند]]

نسخهٔ ‏۲۳ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۵۲

زندگی‌نامه

آذر از زنان هنرمند،  چهره پرداز و نقاش قرن دوازده هجری قمری بود. تنها اثر به جای مانده از وی قلمدان مصوری است که تصویر حضرت عیسی (ع) و عده ای زن و مرد در حالت احترام در برابر ایشان در آن نقش بسته است. از گوشه راست قلمدان، نور روشن و خیره‌کننده‌ای که در ضمیر نقّاش، هاله‌ای از نور ایزدی بوده به چهره مؤمنین تابیده و مجلس را روحانی‌تر نموده است.

فهرست منابع

رجبی، محمد حسن (1374). مشاهیر زنان ایرانی و پارسی گوی. تهران: سروش.

عقیقی بخشایشی، عبدالرحیم؛ عقیقی بخشایشی حبیبه (1382). زنان نامی در تاریخ، فرهنگ و تمدّن اسلامی. تهران: نوید اسلام.

کریم زادة تبریزی، محمد علی (1369). احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی. لندن: ساتراپ.