تفاوت میان نسخه‌های «آذر»

از دانشنامه الکترونیکی زنان
پرش به ناوبری پرش به جستجو
سطر ۲: سطر ۲:


===زندگی‌نامه===
===زندگی‌نامه===
آذر از زنان هنرمند،  چهره پرداز و نقاش قرن دوازده هجری قمری بود. تنها اثر به جای مانده از وی قلمدان مصوری است که تصویر حضرت عیسی (ع) و عده ای زن و مرد در حالت احترام در برابر ایشان در آن نقش بسته است. از گوشه راست قلمدان، نور روشن وخیره‌کننده‌ای که در ضمیر نقّاش، هاله‌ای از نور ایزدی بوده به چهره مؤمنین تابیده و مجلس را روحانی‌ترنموده است.
آذر از زنان هنرمند،  چهره پرداز و نقاش قرن دوازده هجری قمری بود. تنها اثر به جای مانده از وی قلمدان مصوری است که تصویر حضرت عیسی (ع) و عده ای زن و مرد در حالت احترام در برابر ایشان در آن نقش بسته است. از گوشه راست قلمدان، نور روشن و خیره‌کننده‌ای که در ضمیر نقّاش، هاله‌ای از نور ایزدی بوده به چهره مؤمنین تابیده و مجلس را روحانی‌تر نموده است.
<br />


===فهرست منابع===
=== فهرست منابع ===
<references />رجبی، محمد حسن (1374). '''مشاهیر زنان ایرانی و پارسی گوی.''' تهران: سروش.
<references />رجبی، محمد حسن (1374). '''مشاهیر زنان ایرانی و پارسی گوی.''' تهران: سروش.



نسخهٔ ‏۲۴ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۰۶

زندگی‌نامه

آذر از زنان هنرمند،  چهره پرداز و نقاش قرن دوازده هجری قمری بود. تنها اثر به جای مانده از وی قلمدان مصوری است که تصویر حضرت عیسی (ع) و عده ای زن و مرد در حالت احترام در برابر ایشان در آن نقش بسته است. از گوشه راست قلمدان، نور روشن و خیره‌کننده‌ای که در ضمیر نقّاش، هاله‌ای از نور ایزدی بوده به چهره مؤمنین تابیده و مجلس را روحانی‌تر نموده است.

فهرست منابع

رجبی، محمد حسن (1374). مشاهیر زنان ایرانی و پارسی گوی. تهران: سروش.

عقیقی بخشایشی، عبدالرحیم؛ عقیقی بخشایشی حبیبه (1382). زنان نامی در تاریخ، فرهنگ و تمدّن اسلامی. تهران: نوید اسلام.

کریم زادة تبریزی، محمد علی (1369). احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی. لندن: ساتراپ.