512 عنوان روی جلد

تعریف فیلد

این فیلد فرعی حاوی عنوانی است که روی جلد اثر ظاهر می‌شود و با عنوان اصلی در فیلد 200 ‏تفاوت عمده دارد به طوری که باید برای آن یا نقطه دستیابی ساخته شود یا در یادداشتها به آن اشاره شود.

چگونگی کاربرد

اختیاری. تکرارپذیر.

 

نشانگر ها

نشانگر 1: نشانگر اهمیت عنوان

این نشانگر مشخص می‌کند که آیا باید عنوان روی جلد را به عنوان یک نقطه دستیابی مستقل در نظر گرفت یا خیر. به

عبارت دیگر آیا باید برای آن نقطه دستیابی (یا شناسه افزوده) ساخته شود یا نه.

0 عنوان روی جلد مهم نیست.

لزومی ندارد برای عنوان روی جلد شناسه افزوده ساخته شود.

1 عنوان روی جلد مهم است.

لازم است برای عنوان روی جلد نقطه دستیابی ساخته شود.

نشانگر 2: خالی (تعریف نشده)

فیلدهای فرعی


تمام فیلدهای فرعی را که در فیلد 510 وجود دارد می ‌ توان در این فیلد به کار برد. معمولاً فیلدهای فرعی زیر به کار می ‌روند:

a$ عنوان روی جلد

این فیلد فرعی فقط حاوی عنوان روی جلد اثر است. تکرارناپذیر.

e$ سایر اطلاعات عنوانی

این فیلد فرعی حاوی عنوان فرعی یا سایر اطلاعات عنوانی است که روی جلد اثر پس از عنوان روی جلد (a$) ظاهر می‌شود. تکرارپذیر.

نکاتی درباره محتوا

این فیلد فقط در صورتی به کار می‌رود که عنوان روی جلد با عنوان اصلی تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

فیلدهای مرتبط


312 یادداشتهای مربوط به عنوانهای مرتبط (در یک اثر)

یادداشت حاوی متن عنوان روی جلد را می‌توان در فیلد 312 (به جای 512) وارد کرد.

مثال ۱:

اینجا را مشاهده کنید

200 1#$a مشاوره در آستانه ازدواج
512 1#$a راهنمایی و مشاوره در آستانه ازدواج

عنوان در صفحه عنوان کتاب مشاوره در آستانه ازدواج است. عنوان روی جلد راهنمایی و مشاوره در آستانه ازدواج است که نیاز به شناسه افزوده دارد.

مثال ۲:

اینجا را مشاهده کنید

200 1#$a گزارش عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن
512 1#$a عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن $j-1358

از سال 1358 ببعد عنوان روی جلد عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن است، عنوان در صفحه عنوان اثر گزارش عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن است.
پیمایش به بالا