512 عنوان روی جلد
تعریف فیلد
این فیلد فرعی حاوی عنوانی است که روی جلد اثر ظاهر میشود و با عنوان اصلی در فیلد 200 تفاوت عمده دارد به طوری که باید برای آن یا نقطه دستیابی ساخته شود یا در یادداشتها به آن اشاره شود.
چگونگی کاربرد
اختیاری. تکرارپذیر.
نشانگر ها
نشانگر 1: نشانگر اهمیت عنوان
این نشانگر مشخص میکند که آیا باید عنوان روی جلد را به عنوان یک نقطه دستیابی مستقل در نظر گرفت یا خیر. به
عبارت دیگر آیا باید برای آن نقطه دستیابی (یا شناسه افزوده) ساخته شود یا نه.
0 عنوان روی جلد مهم نیست.
لزومی ندارد برای عنوان روی جلد شناسه افزوده ساخته شود.
1 عنوان روی جلد مهم است.
لازم است برای عنوان روی جلد نقطه دستیابی ساخته شود.
نشانگر 2: خالی (تعریف نشده)
فیلدهای فرعی
تمام فیلدهای فرعی را که در فیلد 510 وجود دارد می توان در این فیلد به کار برد. معمولاً فیلدهای فرعی زیر به کار می روند:
a$ عنوان روی جلد
این فیلد فرعی فقط حاوی عنوان روی جلد اثر است. تکرارناپذیر.
e$ سایر اطلاعات عنوانی
این فیلد فرعی حاوی عنوان فرعی یا سایر اطلاعات عنوانی است که روی جلد اثر پس از عنوان روی جلد (a$) ظاهر میشود. تکرارپذیر.
نکاتی درباره محتوا
این فیلد فقط در صورتی به کار میرود که عنوان روی جلد با عنوان اصلی تفاوت قابل توجهی داشته باشد.
فیلدهای مرتبط
312 یادداشتهای مربوط به عنوانهای مرتبط (در یک اثر)
یادداشت حاوی متن عنوان روی جلد را میتوان در فیلد 312 (به جای 512) وارد کرد.
مثال ۱:
200 1#$a مشاوره در آستانه ازدواج 512 1#$a راهنمایی و مشاوره در آستانه ازدواج
عنوان در صفحه عنوان کتاب مشاوره در آستانه ازدواج است. عنوان روی جلد راهنمایی و مشاوره در آستانه ازدواج است که نیاز به شناسه افزوده دارد.مثال ۲:
200 1#$a گزارش عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن 512 1#$a عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن $j-1358
از سال 1358 ببعد عنوان روی جلد عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن است، عنوان در صفحه عنوان اثر گزارش عملکرد سالانه بانک صنعت و معدن است.